BEKIJK DE TOUR DE FRANCE OP JE MOBIEL

Er is geen Flash Player gevonden!
Download de gratis player

Download knop Adobe Flash Player

De Tour de France kun je ook op je mobiel volgen. Op die manier ben je altijd op de hoogte wat er gebeurt in de etappe. Download de NOS Mobiel-applicatie om niks van de Tour de France te missen. In de applicatie vind je LIVE video-verslag van de etappe, een grafische weergave van de actuele situatie en een tekstverslag met alles wat er in de etappe is gebeurd.

Veel gestelde vragen

> Wat is de nos mobiel applicatie

Wat kan ik allemaal op de applicatie verwachten?

Met de NOS Mobiel applicatie vindt u nieuws, het laatste journaal, sportnieuws, weersverwachtingen, buienradar, file-informatie en de complete teletekstomgeving op uw toestel. Daarnaast biedt de NOS Mobiel applicatie u de mogelijkheid om LIVE sportregistraties mobiel te volgen. Op korte termijn komt binnen de applicatie ook een selectie uit Uitzending Gemist beschikbaar en kunnen programma's van andere publieke omroepen live bekeken worden. Het is een applicatie die geschikt is voor de meeste moderne toestellen. Deze applicatie biedt een fijnere gebruikservaring en biedt daarnaast enkele mogelijkheden die mobiele websites niet ondersteunen.

Is de NOS Mobiel applicatie een soort mobiele website?

Nee, het is geen mobiele website, maar een applicatie die op uw mobiele telefoon geïnstalleerd dient te worden. Het is een applicatie die geschikt is voor de meeste moderne toestellen. Deze applicatie biedt een fijnere gebruikservaring en biedt daarnaast enkele mogelijkheden die mobiele websites niet ondersteunen.

Wilt u gebruik maken van de NOS Mobiel website, ga dan met uw mobiele browser naar: http://m.nos.nl

Hoeveel kost het gebruik van de NOS Mobiel applicatie?

De applicatie is in de kennismakingsperiode tot eind 2008 gratis te gebruiken. Echter uw operator zal kosten doorberekenen voor het gebruik maken van een dataverbinding. Zorg ervoor dat u op de hoogte bent van deze kosten en dat u een geschikt abonnement heeft afgesloten. Wij raden u aan om een flat-fee abonnement af te sluiten.

Let op!: het bekijken van video op de NOS Mobiel applicatie valt niet altijd onder uw flat-fee abonnement. Kosten voor video variëren tussen 8 cent per minuut tot 25 cent per minuut.

Werkt de NOS Mobiel applicatie op ieder toestel hetzelfde?

De gebruikerservaring wisselt per toestel. Niet alle toestellen hebben de optimale eigenschappen zoals resolutie en schermgrootte om de NOS Mobiel applicatie goed weer te geven. Daarnaast ondersteunen niet alle toestellen video. De applicatie werkt optimaal op een toestel dat videostreaming ondersteunt en een schermresolutie heeft van 240 X 320.

Voor welke toestellen is NOS Mobiel geschikt:

NOS Mobiel is ontwikkeld om zoveel mogelijk toestellen te kunnen ondersteunen. Zo ondersteunt de applicatie de volgende toestel platformen: Symbian, Windows Mobile, UIQ(juli), J2ME(Java) en Blackberry. In de toekomst zal ook iPhone en ANDROID ondersteund worden.

Zie ook de toestellenlijst aan de rechterkant van deze pagina.

> Installatie

Hoeveel ruimte neemt de applicatie in op het geheugen van mijn toestel?

Het formaat van de applicatie is enkele honderden Kb's afhankelijk van het type toestel. Wij raden u aan om de applicatie op het telefoongeheugen(niet memorycard) te installeren. Zorg voor voldoende ruimte in het telefoongeheugen om de applicatie te installeren.

Hoe installeer ik de NOS Mobiel applicatie op mijn toestel?

U kunt de applicatie op twee manieren installeren:

  • SMS NOS MOBIEL naar 9090:

    SMS NOS MOBIEL naar 9090 en u ontvangt een SMS met een link naar de mobiele downloadpagina. Activeer deze link en volg de instructies op de mobiele downloadpagina.

  • Mobiele webbrowser

    Ga met de browser van uw toestel naar http://m.nos.nl/nosmobiel. Volg de instructies en installeer de applicatie in het telefoongeheugen van uw toestel.

Ik heb geen SMS ontvangen:

Check of de SMS inderdaad naar 9090 is verstuurd met de tekst "NOS MOBIEL". Het ontvangen van een SMS kan soms even duren. Heeft u na een half uur nog geen SMS ontvangen, verstuur dan opnieuw een SMS naar 9090.

Ik mag de NOS Mobiel applicatie niet downloaden. Wat is er aan de hand?

U bevindt zich of op een niet Nederlands netwerk of het toegangspunt dat u gebruikt is nog niet bekend bij ons. Stuur een mail met informatie over het toegangspunt naar mobiel@nos.nl

> Data en instellingen

Hoe kan ik de kosten voor gebruik van de applicatie minimaliseren?

Wij raden u aan om een onbeperkt data abonnement af te sluiten bij uw operator of om via Wi-Fi de applicatie te gebruiken. Verder raden wij u aan om goed te controleren of de kosten van het streamen van video en of audio in uw abonnement zijn meegenomen.

Heb ik een 3G/UMTS abonnement nodig voor deze dienst?

Nee. NOS MOBIEL werkt ook op 2G/GPRS netwerk. Video streams zijn echter wel afgestemd op 3G/HSDPA/Wi-Fi verbindingen.

Welk toegangspunt moet ik gebruiken?

Vraag uw operator welk toegangspunt geschikt is voor data doeleinden. Als uw toestel Wi-Fi ondersteunt kunt u een verbinding maken met Wi-Fi hotspots.

Werkt de applicatie ook als ik geen data verbinding heb?

Nee. U heeft altijd een dataverbinding nodig om de applicatie te gebruiken

Werkt de applicatie als ik in het buitenland ben?

Wij raden u, vanwege de hoge datakosten, af om deze applicatie in het buitenland te gebruiken.

Heb ik een data abonnement nodig om de applicatie te gebruiken?

Nee. Als uw toestel Wi-Fi ondersteunt dan kunt u ook via Wi-Fi de applicatie gebruiken. Wij raden u aan om een onbeperkt data abonnement af te sluiten. Uw instellingen moeten wel geconfigureerd zijn voor data toegang.

Ik kan wel de applicatie openen maar ik kan geen video bekijken. Wat gaat er mis?

Het probleem kan verschillende oorzaken hebben:

  1. Foute instellingen van de mediaspeler: Zorg ervoor dat de mediaspeler hetzelfde toegangspunt gebruikt als de applicatie. Zorg ervoor dat er geen beperkingen in de instellingen van de mediaspeler zijn(zoals proxy settings). Vraag uw operator welk toegangspunt geschikt is voor videostreaming.
  2. Geen breedband data toegang: Zorg ervoor dat u een breedband verbinding heeft. Minimaal 3G/UMTS. Raadpleeg hiervoor de handleiding van uw toestel
  3. U heeft een Windows Mobile toestel: Momenteel ondersteunen we geen video voor Windows Mobile toestellen.

Let op! Video streaming is niet altijd onderdeel van uw onbeperkt data abonnement. Neem contact op met uw operator.

De applicatie werkt niet meer. Wat is er aan de hand?

Wellicht is uw applicatie kapot. Als dit probleem zich blijft voordoen dan raden wij u aan om de applicatie te verwijderen en opnieuw te installeren.

Ik heb de applicatie gedownload en geïnstalleerd. Waar kan ik de applicatie terugvinden?

Raadpleeg hiervoor de handleiding van uw toestel. Meestal vind u NOS Mobiel terug op uw toestel in "Toepassingen" of "Applicaties".

Kan video ook fullscreen bekeken worden?

Ja, dat kan. Druk op het * teken op uw toestel en de fullscreen optie wordt geactiveerd (mits uw toestel dit ondersteunt).

Download NOS Mobiel

Download NOS Mobiel voor het laatste nieuws, het journaal, sport nieuws, weer, verkeer en teletekst op uw mobiele toestel.

Hoe installeer ik NOS Mobiel op mijn toestel?
U kunt NOS Mobiel op twee manieren installeren:

1. SMS NOS naar 9090:

SMS NOS Mobiel naar 9090 en u ontvangt een SMS met een link naar de mobiele downloadpagina. Activeer deze link en volg de instructies op de mobiele downloadpagina.

2. Mobiele webbrowser

Ga met de browser van uw toestel naar http://m.nos.nl/nosmobiel. Volg de instructies en installeer NOS MOBIEL in het telefoongeheugen van uw toestel.

Wij raden aan om een flat fee abonnement af te sluiten in verband met de data kosten.

Let op! Het bekijken van video is niet altijd onderdeel van uw abonnement.

Lijst van geschikte toestellen

  • Motorola C975
  • Motorola E770v
  • Motorola E1000
  • Motorola E1070
  • Motorola K3
  • Motorola KRZR / K1
  • Motorola L6
  • Motorola PEBL
  • Motorola PEBL U6
  • Motorola RAZR
  • Motorola RAZR2 V9 Emerald
  • Motorola RAZR maxx V6
  • Motorola U9 / Pico
  • Motorola V3x
  • Motorola V3
  • Motorola V9
  • Motorola V365
  • Motorola V551
  • Motorola V557
  • Motorola V980
  • Motorola V1050
  • Motorola V1075
  • Motorola V3 /GSM
  • Motorola V3 /RAZR
  • Motorola V3i
  • Motorola V3XX /IZAR
  • Motorola V620
  • Motorola V975
  • Nokia N71
  • Nokia N73
  • Nokia N75
  • Nokia N76
  • Nokia N77
  • Nokia N80
  • Nokia N81
  • Nokia N81 8GB
  • Nokia N82
  • Nokia N91
  • Nokia N91 8GB
  • Nokia N92
  • Nokia N93i
  • Nokia N95
  • Nokia N95 8GB
  • Nokia N95-3 NAM
  • Nokia E50
  • Nokia E51
  • Nokia E60
  • Nokia E61i
  • Nokia E62
  • Nokia E65
  • Nokia E70
  • Nokia E90 Communicator
  • Nokia 3250
  • Nokia 5200
  • Nokia 5500
  • Nokia 5610
  • Nokia 5700 EXPRESS MUSIC
  • Nokia 6085
  • Nokia 6110 NAVIGATOR
  • Nokia 6120 CLASSIC
  • Nokia 6121 CLASSIC
  • Nokia 6126
  • Nokia 6131
  • Nokia 6151
  • Nokia 6230
  • Nokia 6230i
  • Nokia 6255
  • Nokia 6270
  • Nokia 6288
  • Nokia 6290
  • Nokia 6300
  • Nokia 6500 /Li
  • Nokia 6500 /Sharon
  • Nokia 6555b
  • Nokia 7270
  • Nokia 7373
  • Nokia 7390
  • Nokia 8800
  • Samsung D600
  • Samsung D720
  • Samsung D900
  • Samsung E770
  • Samsung E780
  • Samsung E860v
  • Samsung L760v / Aimo
  • Samsung SGH_E900
  • Samsung SGH_D800
  • Samsung SGH-Z720V
  • Samsung SCH-U620
  • Samsung SGH-A707 / Sync
  • Samsung SGH-D820
  • Samsung SGH-i450V / Impluse
  • Samsung SGH-i520v / Magna
  • Samsung SGH-Z150
  • Samsung SGH-Z370
  • Samsung SGH-Z510
  • Samsung SPH-M620 / UpStage
  • Samsung X680
  • Samsung X820
  • Samsung Z130
  • Samsung Z400v
  • Samsung ZV40
  • Samsung Z140
  • Samsung ZV30
  • Samsung ZV50
  • Sony Ericsson K510i
  • Sony Ericsson K608i
  • Sony Ericsson K610
  • Sony Ericsson K610i
  • Sony Ericsson K640i
  • Sony Ericsson K750
  • Sony Ericsson K750i
  • Sony Ericsson K800
  • Sony Ericsson K800i
  • Sony Ericsson K810i
  • Sony Ericsson V600i
  • Sony Ericsson V630i
  • Sony Ericsson V640i /Jie
  • Sony Ericsson W200i
  • Sony Ericsson W300i
  • Sony Ericsson W550
  • Sony Ericsson W550i
  • Sony Ericsson W580c
  • Sony Ericsson W700i /Titanium Gold
  • Sony Ericsson W810i
  • Sony Ericsson W810i/GSM
  • Sony Ericsson W830i
  • Sony Ericsson K850i /Sofia
  • Sony Ericsson W850i
  • Sony Ericsson W880i
  • Sony Ericsson W900i
  • Sony Ericsson W910i
  • Sony Ericsson W910i /Shinobu
  • Sony Ericsson Z310i
  • Sony Ericsson Z525a
  • Sony Ericsson Z530i
  • LG 8110
  • LG 8120
  • LG 8150
  • LG 8138
  • LG 8330
  • LG CU575
  • LG KU311
  • LG KU800
  • LG LX 350
  • LG LX 550 fusic
  • LG MM 535
  • LG U300
  • LG U400
  • LG U830
  • LG U8360
  • LG U8380
  • LG U880
  • LG U890
  • Blackberry 7100
  • Blackberry 7100i
  • Blackberry 7100t
  • Blackberry 7100v
  • Blackberry 7130c
  • Blackberry 7130e
  • Blackberry 7130v
  • Blackberry 7230
  • Blackberry 7230t
  • Blackberry 7230v
  • Blackberry 8110
  • Blackberry 8130
  • Blackberry 8300
  • Blackberry 8310
  • Blackberry 8320
  • Blackberry Curve
  • Blackberry 8330
  • Blackberry 8700c
  • Blackberry 8700f
  • Blackberry 8700g
  • Blackberry 8703E
  • Blackberry 8707v
  • Blackberry 8800v
  • Blackberry 8820
  • Blackberry 8830
  • Blackberry 8830
  • Blackberry 8100
  • Blackberry Pearl
  • Blackberry Vodafone 8700
  • HP iPAQ 2410
  • HP IPAQ HX2410
  • HP IPAQ RX1950
  • HTC Herm 200
  • HTC Touch
  • HTC Touch Dual
  • HTC S640
  • HTC S310
  • HTC S710
  • HTC Excalibur / S620
  • HTC Orange SPV M600
  • HTC Orange SPV M5000
  • HTC T-Mobile Dash
  • HTC T-Mobile MDA Pro
  • HTC T-Mobile SDA
  • HTC Diamond
  • HTC Vodafone Master
  • HTC Vodafone VPA compact IV
  • HTC VX5800
  • HTC VX6800
  • HTC iMate SPL
  • HTC iMate Kjam
  • LG Vodafone KS20
  • Palm Treo 500
  • Palm Treo 500v
  • Palm Treo 700w
  • Palm Treo 750
  • Samsung SGH-i600
  • Samsung SGH-i607 / Blackjack
  • Motorola Q
  • Motorola Q8
  • Motorola Q9c
  • Motorola Q9h
  • Motorola Q9m